انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی و
نوشته شده توسط : پارس زانوس

 لوله پلی اتیلن را باید در دو دسته بندی تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم. کاربرد هر کدام از انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی در صنعت متفاوت است و نمی شود آنها را به جای همدیگر استفاده کرد. قبل از هر کاری باید بدانیم که این لوله ها را قرار است  کدام پروژه ها استفاده کنیم؟ پروژه‌های کشاورزی و آبیاری و انتقال آب درون ساختمان استفاده یا انتقال فاضلاب و آتش نشانی و انتقال آب زیر دریا. هر کدام از این ها، نیاز به لوله پلی اتیلن آبرسانی خودشان دارند و سایز و ابعاد و قطر خودشان را می خواهند.

 

آشنایی با انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی

شرایط انتقال آب و آبرسانی باعث شده که لوله‌های مختلفی در انتقال آب کاربرد داشته باشند. بستگی دارد که لوله را در کجا و با چه شرایط قرار بدهیم. در مسیر انتقال آب، انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی به کار می‌آید. در ابتدای مسیر که انتقال آب با حجم بیشتری انجام می‌شود، لوله پلی اتیلن آبرسانی دوجداره استفاده می شود. با نزدیک‌تر شدن به محل اصلی، می‌توانیم از لوله تک جداره استفاده کنیم که انعطاف‌پذیری بیشتری از خودش نشان می‌دهد.

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی تک جداره

انعطاف پذیری انواع لوله پلی اتیلن آبرسانی و انتقال آب، نصب آن را ساده می کند. این لوله ها به دلیل مقاومت در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب سوزان یا سرمای سخت، می توانند در روی زمین و حتی زیر خاک کشیده شوند. هیچ کدام از جانوران جونده نمی توانند به آن آسیب وارد کنند. شاید یکی از دلایلی که بعضی کشاورزان با دیدن جنس و شکل لوله پلی اتیلن آبرسانی، در مورد استفاده از آن شک می کنند، همین جانوران جونده و موذی و شرایط آب و هوایی است.

 

زمین های ناهموار را هم به خوبی پشتیبانی می کند و اجازه نمی دهد که پستی و بلندی جلوی انتقال آب را بگیرد. درحالی‌که لوله های بتونی و فلزی معمولاً در هنگام انتقال در مقابل این مشکل انعطاف پذیر نیستند. کشاورزانی که در زمین های سخت کشاورزی می کنند، ممکن است از این موضوع نگران باشند.

 

ادامه مطلب در سایت پارس زانوس

 

 

 

 

......و





:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: